wtorek, 19 maja 2009

Tkaniny

Szukając informacji w sieci na temat różnych włókien, przędz, splotów i tkanin trafiłam na stronę Tkaniny, z niej dowiedziałam się, że istnieje kilka podstawowych splotów:
  • splot płócienny
    (batyst, nansuk, fulard, etamina, perkal, kreton, popelina, gofra, kora, georgette, fresko, sukno, chiffon, mongole, tafta)
  • sploty skośne
    (gabardyna, drelich, teksas, barchan, boston, tenis, szewiot, kaszmir, fil a fil, tweed, diagonal, jodełka, szetland)
  • sploty atłasowe
    (atłas, satyna)
  • splot rypsowy
    (ryps)
  • splot panama
    (panama, rogóżka).

Oczywiście wybór nie kończy się na tym. Mnie interesują głównie tkaniny dekoracyjne i bieliźniane z lnu, bawełny i mieszanek lnu z bawełną. Poza obrusem mam zamiar w najbliższym czasie uszyć pokrowce na 4 krzesła.

A teraz na trochę inny temat.


Mój złotokap zaczyna przekwitać, ale jeszcze kilka dni temy wyglądał tak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz